Fredagspub på Bergagatan 8 den 7 juni klockan 17-20.
Dryck finns till självkostnadspris. Betala med Swish eller kontanter.
Välkomna hälsar Annika och Pelle.

Fredagspub på Bergagatan 8 den 7 juni klockan 17-20.
Dryck finns till självkostnadspris. Betala med Swish eller kontanter.
Välkomna hälsar Annika och Pelle.

Protokoll från styrelsemötet finns att läsa under Protokoll.
Sommaren är här och polisen påminner alla hushåll som är med i Grannsamverkan om MINIMIKRAV & REKOMMENDATIONER:
Förebyggande åtgärder: Gå in på SAMBO:s hemsida och ta del av förebyggande tips. Se www.samverkanmotbrott.se .
Polisen skickar varje månad information till kontaktombuden för grannsamverkan. Dessa redogörelser, som bland annat listar anmälda inbrott i Uppsala, hittar du i menyn Grannsamverkan.
Tvättstugetomten blev fantastiskt fin!
Ett stort tack till alla som bidrog till en minnesvärd dag.
Städdagen bjöd på strålande väder och minst 30 vuxna och barn ägnade förmiddagen åt att räfsa, röja sly, bunta ris, köra riset till majbrasan, gräva bort gammal kompost och olja staket. Anslagstavlan fick ny färg och den gamla bänken blev ihopskruvad. Vi avslutade med att äta grillad korv med bröd.
I protokollet från senaste styrelsemötet finns information om hur vi kan hjälpas åt med sommarens gräsklippning. Gräsklipparen finns hos Mattias på Tegelgatan 17.
Fler bilder från städdagen finns under Bilder i menyn.





Den traditionella rishämtningen äger rum söndagen den 28 april 2019, med samling kl 9.00 på Kungsgärdesplan.
Nytt för i år är att vi också hjälps åt att städa tvättstugetomten.
Kom och hjälp till och få ett par timmars trevlig samvaro med grannarna.
Samla riset i lagom stora buntar och surra med snören så att bunten går att lyfta och kasta upp i släpvagnen. Mattias Norling ställer upp med bil och släpkärra, övriga tar med de trädgårdsredskap som kan behövas på tvättstugetomten.
Årsmötet är planerat till den 18/3 kl19 i Bergaskolans lokal, i vanlig ordning bjuds det på enklare förtäring och dryck.
Fundera gärna ett extra varv vad just du vill ta upp på mötet att diskutera med vänner och grannar.
Väl mött!
Har glädjen att meddela att några ur styrelsen kör årets rishämtning.
Upphämtning sker med vanlig personbil och släp så var extra nogrrann med buntningen.
Hjälp gärna till att lyfta på när rishämtarna kommer.
Vill ni hjälpa till? Tag kontakt med ordföranden för samordning.
Den årliga ris hämtningen är inställd tillsvidare då vi inte har någon som vill hämta riset.
Har ngn förslag på någon som kan utföra upphämtningen, vänligen kontakta styrelsen.
På nedan länk finner ni föreningens Facebook grupp.
Länken finns också under länkar på denna sida.